Împreună cu Alice poți face primii pași în lumea programării!

Competiția Națională "Învață să programezi cu Alice"

Detalii și resurse

DESPRE

Competiția națională “Învață să programezi cu Alice” organizată de către ADFABER și sponsorizată de către Oracle Academy, se află la cea de-a șaptea ediție. În fiecare an, sute de elevi pasionați de informatică participă la competiție pentru a învăța bazele programării Java într-un mod distractiv și interactiv.

DE CE

Dacă ești elev în clasele V-XII și ești pasionat de informatică, ai tot ce-ți trebuie pentru a te înscrie în competiție. Fie că știi noțiunile de bază în limbajul Java sau acum faci primii pași în lumea programării, cu Alice poți crea adevărate lumi virtuale, cu personaje sau obiecte animate.

Tu înveți în cel mai distractiv mod, iar noi îți vom aprecia munca și creativitatea, cu numeroase premii!

TEMĂ

Tema de anul acesta a proiectului este ‘‘Școala interactivă’’. Dacă ai fi profesor pentru o zi, cum ai alege să predai materia elevilor tăi?

Noi te provocăm să-ți pui imaginația la încercare și să transformi informațiile teoretice ale unei materii predate la școală, într-o activitate interactivă și distractivă, cu ajutorul animațiilor Alice. Poți alege să creezi fie un joc educațional, fie o lecție interactivă.

Competiția Națională "Învață să programezi cu Alice"

Perioadă de desfășurare

13 SEPTEMBRIE -
22 OCTOMBRIE

Înscrierea în concurs

Echipele se pot înscrie în competiție până vineri, 22 octombrie, ora 23:59.

25 OCTOMBRIE -
29 OCTOMBRIE

Trimiterea proiectelor

Echipele au la dispoziție 7 zile pentru a trimite proiectele prin WE TRANSFER la adresa competitii@adfaber.org, sau sub forma de arhiva la aceeași adresă.

1 NOIEMBRIE -
26 NOIEMBRIE*

Jurizarea proiectelor

În urma jurizării vor fi desemnate 6 echipe câștigătoare (3 la
categoria liceu și 3 la categoria gimnaziu).

*Perioada de jurizare a proiectelor se prelungește cu 2 săptămâni (până pe 26 noiembrie), iar câștigătorii vor fi anunțați pe data de 30 noiembrie 2021. Prelungirea se datorează numărului mare de proiecte primite!

30 NOIEMBRIE

Desemnarea câștigătorilor

Câștigătorii vor fi contactați telefonic și prin e-mail, iar ulterior vor fi comunicați și pe site-ul competiției.

Competiția Națională "Învață să programezi cu Alice"

Ediții precedente

IMG_4234
aliceGrid4
aliceGrid6
aliceGrid8

‘‘Participarea la acest concurs a fost o provocare, atat pe partea de programare cat si pe partea creativitatii, insa a fost o provocare binevenita. Va multumim ca ne-ati oferit sansa de a participa la acest concurs.’’

Vlad Bucur - Castigatorul premiului I Liceu 2018

‘‘Am abordat perspectiva unui profesor și am încercat să transmit această pasiune și altor persoane, iar, prin acest lucru, mi-am lărgit orizonturile și am realizat cât de important este să știi să îți prezinți ideile.’’

Georgiana Alexandra Dragomir - Castigatoarea premiului I Liceu, 2019

‘‘În proiectul nostru am vrut să combinăm experiența unui joc cu experiența unei lecții virtuale și am vrut să oferim un suport important și de ajutor pentru elevii care studiază geografia și care doresc să susțină Bacalaureatul la această disciplină.’’

Niță Eduard-Eugen - Câștigătorul premiului I Liceu, 2020

Previous
Next
aliceGrid1
aliceGrid3
aliceGrid5
aliceGrid7

Competiția Națională "Învață să programezi cu Alice"

Sponsori

Întrebări frecvente

Concursul se adresează elevilor înscriși în ciclul de învățământ gimnazial sau liceal (clasele V-XII). O echipă trebuie să fie formată din 3 membri: 2 elevi (din același ciclu de învățământ) și un profesor coordonator.

Da, un profesor poate fi coordonatorul a mai multor echipe, în schimb un elev nu va putea face parte din mai multe echipe.

Proiectele se vor trimite în perioada 25 octombrie - 29 octombrie 2021 prin
WE TRANSFER
, la adresa
competitii@adfaber.org , sau sub forma de arhiva pe adresa competitii@adfaber.org

Jurizarea se va face în perioada 1 - 12 noiembrie 2021, conform baremului disponibil în regulamentul competiției. În urma jurizării se vor desemna 6 echipe câștigătoare (3 echipe liceu și 3 echipe gimnaziu).

Tema proiectului este ‘‘Școala interactivă’’. Obiectivul competiției este de a pune noțiunile teoretice învățate la școală într-o formă interactivă și distractivă, prin

crearea unei lecții interactive sau a unui joc educațional

Proiectul încărcat trebuie sa fie sub forma de arhivă, ce are ca denumire titlul proiectului realizat:

  • o prezentare Power Point de maximum 7-8 Slide-uri unde sunt precizate următoarele:
    • echipa
    • scenariul (idee proiect, execuție)
    • algoritmul folosit elementele de execuție (taste, butoane etc.)
    • observatii finale
  • proiectul final, o animație de 1-2 minute (minimum) și un video realizat prin Screen Recording cu proiectul rulând.

Câștigătorii vor fi anunțați telefonic, urmând ca numele lor împreună cu detalii despre proiect să fie afișate pe site-ul competiției.

Procesor: Pentium 4 sau mai bun
Sistem de operare: Windows XP, Windows Vista (32, 64-bit), Windows 7 (32, 64-bit), Windows 8 (32, 64-bit), Apple OS X
Browser: Orice browser modern ce suportă Java – Internet Explorer 6 sau mai recent, Firefox 3 sau mai recent, Chrome, Safari, Opera (4.x sau mai recent)
Memorie: 1 GB Spațiu necesar: Minim 1 GB (recomandat 8 GB)
Grafică: capabilități 16 bits și rezoluție 1024 x 768, placa video 3D recomandată.
Sunet: necesar
Software: Adobe Flash Player (ultima versiune), Adobe Reader (ultima versiune), program de arhivare/ dezarhivare, JDK 7, Alice 3