Cea de-a opta ediție a Competiției Java – Programează în Greenfoot își anunță câștigătorii. Organizată de asociația Adfaber, cu sprijinul sponsorului Oracle Academy, competiția i-a provocat pe elevii de liceu pasionați de tehnologie să își creeze propriul joc sau lecție interactivă în platforma Greenfoot.
Despre Competiția Java – Programează în Greenfoot
Competiția Java – Programează în Greenfoot este o oportunitate minunată pentru elevii de liceu să își testeze cunoștințele de informatică și să își dezvolte abilitățile necesare unor viitori programatori, prin crearea unui joc sau a unei lecții interactive în platforma Greenfoot. Participanții au la dispoziție resurse educaționale online, gratuite, care îi ajută să învețe bazele programării în Java și să-și valideze mai apoi cunoștințele prin participarea la competiție.
Câștigătorii ediției a opta a competiției Java – Programează în Greenfoot
Jurații, voluntari cu experiență în programare și testare, au analizat fiecare proiect în parte, ținând cont de aspecte precum funcționalitatea, inovația și estetica.
Locul 1 la competiția Java – Programează în Greenfoot 2024 🥇
Echipa Pathfinders, cu proiectul „Defenders of the Mystic Isles” se clasează pe locul 1! Proiectul este realizat de elevii Bischin Daniel și Corabian Andrei, de la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din Sibiu, sub coordonarea profesoarelor Preda Georgeta și Popescu Carmen.
„Jocul pe care noi l-am creat este asemănător cu jocurile de tipul Tower Defense, la care am modificat un element esențial: modul în care inamicii se deplasează. Spre deosebire de jocurile de Tower Defense clasice, inamicii nu vor urma un drum clar stabilit, aceștia se deplasează spre turnuri, putând chiar să le atace! Astfel, se modifică și scopul pe care îl are jucătorul: în loc să construiască turnuri pentru a împiedica inamicii să ajungă la destinație, el va trebui să le construiască strategic pentru a apăra o bază, o cetate. Jocul este compus din mai multe niveluri (5) pe care jucătorul trebuie să le învingă, dificultatea lor crescând cu fiecare nivel terminat.”
Locul II la competiția Java – Programează în Greenfoot 2024 🥈
Echipa Merdenea, cu proiectul „Starry Night” se clasează pe locul 2! Proiectul este realizat de elevii Ghinea Mihnea Dragoș și Andrei Tudor Alexandrescu, de la Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” din București, sub coordonarea prof. Boca Alina.
„În inima unui oraș pitoresc, cuibărit în mijlocul dealurilor ondulate și al pădurilor șoptite, se află enigmaticul Callington Manor – un conac grandios acoperit de secrete. Vei intra în pantofii domnului Alex Hawthorne, un detectiv experimentat, renumit pentru rezolvarea celor mai dificile cazuri.”
Locul III la competiția Java – Programează în Greenfoot 2024 🥉
Echipa Byte Me, cu proiectul „Last Light”, se clasează pe locul 3! Proiectul este realizat de elevii Voicu Nataşa și Sasu Sebastian, de la Colegiul Național Pedagogic „Constantin Cantacuzino” din Târgoviște, sub coordonarea prof. Nedelcu Claudia.
„Am venit cu ideea de joc tip bullethell în care jucătorul trebuie să se ferească de obstacolele aruncate asupra lui încât să ajungă la inamic şi să îl doboare. Jucătorul este în rolul lui Last Light, o tânără ce s-a născut din lumină şi reprezintă ultima şansă a umanităţii de a înapoia Soarele furat de monştrii.”
Îi felicităm pe toți participanții pentru efortul lor și pentru pasiunea pe care o pun în programare.
Interviu câștigători competiția Java – Programează în Greenfoot 2024
Am avut onoarea să discutăm cu o parte din elevii câștigători, în cadrul unui interviu. Au povestit cum a fost pentru ei această experiență. Te invităm să urmărești video-ul de mai jos.
Proiecte memorabile din cadrul competiției Greenfoot 2024
Pe lângă proiectele clasate pe primele trei locuri, vrem să menționăm și următoarele echipe care au atras atenția juriului, dar și să le transmitem tuturor participanților felicitări pentru realizările lor.
Echipa Innotion, a impresionat juriul cu proiectul „Power Physic”. Din echipă fac parte Picu Sara, Diaconeasa Ioan-Andrei și profesorul coordonator Vlad Cătălina Estera, de la Colegiul Național „Ienăchiță Văcărescu” din Târgoviște.
Echipa A&&J, a impresionat juriul cu proiectul „Thief Hunter”. Din echipă fac parte Grosu Alex, Argeșanu Johnny-Ștefan și profesorul coordonator Sebeni Alina Maria, de la Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” din Bârlad.
Echipa QWERTY, a impresionat juriul cu proiectul „Police Simulator 2”. Din echipă fac parte Novac Ianis, Munteanu Cristian și profesorul coordonator Carmen Avramescu, de la Colegiul Național Catolic „Sf. Iosif” din Bacău.
Ne vedem anul viitor
Asociația Adfaber mulțumește tuturor celor care au susținut și sprijinit competiția – sponsorul Greenfoot, Oracle Academy, profesorii coordonatori și părinții elevilor. Fără ajutorul și susținerea lor, această competiție nu ar fi fost posibilă.
Așteptăm cu nerăbdare să vă întâlnim pe toți anul viitor în cadrul următoarei ediții a Competiției Java – Programează în Greenfoot!
Despre Oracle Academy:
Filiera educațională a Oracle, numită Oracle Academy dorește să ajute la dezvoltarea educației în tehnologie și să o facă accesibilă elevilor din întreaga lume oferindu-le acces la informații, inovație și îmbunătățirea abilităților. De asemenea, oferă un portofoliu complet de software, curriculum, tehnologie asistată și cursuri de formare, ajutor și resurse de certificare a instituțiilor de învățământ din 110 țări.
ADFABER.org este organizația nonprofit care ajută elevii și profesorii din școlile de stat să își dezvolte abilitățile digitale. Organizează anual proiecte care contribuie la adoptarea tehnologiei în procesul educațional și contribuie la formarea elevilor în domenii IT.